Fått jobb i Sthlm


Vaknade med mörket till vän utanför mitt fönster, min kropps likbleka hud frös men till försvar drog den ihop sig till postition fosterställning. Låg kvar ett tag, tittade på klockan och hoppades att jag befann mig i Spaniens kravlösa tidsuppfattning. Men, icke! Idag var dagen som jag skulle pallra mig upp för att bege mig med tåg mot Stockholm för arbetsintervju. Kokade upp lite te, med smak av manzanillia pga förkylning. Slängde i mig en macka, eller två. Mitt hår var krullkrull, var inte så mycket att göra någonting åt, satte upp det lite slarvigt och drog på mig några sjysstare kläder. Cykelfärden mot tågstationen var kall och jävlig. Någon som var positivt var att gatorna var folktomma, staden fortfarande belagd i mörker med tända gatulyktor och då ha musik i öronen gör cykelturen mer värdig. Väl på tåget slumrade jag in i något fint, värdigt att drömma/dagdrömma om, tog tunnelbanan med röda linjen mot frihamnen. Jobbets miljö verkar sjysst, börjar på måndag! Tog en sväng på stan, gamla stan till söder. Stadsmissionen, Weekday, Judits osv... Köpte en liten scarf på Judits, ett impuls bara sådär, hittade en sjysst kjol och ett par skor på Weekdays second hand avdelning och stadsmissionen var hel kass, hittade ingenting sjysst!  Gick även in i några favoriter till inredningsaffärer, där hittade jag massor av grejer men inget i rätt prisklass, som vanligt! Fan! Men det gör inget, inget jag bryr mig om. Nu ska jag ringa en vän i Paris och sedan ta mig en varm kopp och hålla min pappa sällskap som är sjuk! Hej goddag, tack goddag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback