Lite urval från höstens collektioner

97025-2797025-2897025-29 
Dessa tre första bilder är från höstens collektion av Acne, otroligt snygga kläder! Första bilden visar den lilla svarta som kommer bli ett måste till min garderob, därefter har vi andra bilden visar vida byxor med fina fickor och en stickad mössa. Stickat är alltid fint, men nu till hösten kommer det vara pricken över i:et!  Tredje, och sista bilden jag valt från acne visar en klänning som går i marinblått med jättefina knappar längs överkroppen. Hatten får man inte glömma, hatt kommer vara rätt för både tjejer och killar! Frågan är bara hur många som kommer våga sig på den!?

97025-3197025-33

Dessa två fotografier kommer från Carin Westers kollektion inför kommande höst! Också ursnygg!
Här ser vi den höga midjan som är det säkraste kortet inför hösten, sen den gråazonen vi också ser blir sista utropet! Bilden nedan visar en blackout, det svarta är oundvikligt! Klänningen är otroligt snygg och framhäver lagom med volym!


Eftersom jag valt att kalla min blogg en slags modeblogg tänkte jag slänga upp lite förklaringar till ord som används i modevärlden. Dessa ord hittade jag i nya ELLE nummret:

VLS = Vodka, lime, soda - alltså en lågkaloridrink
CIVILIANS= Icke-modeller.
JAZZ = Kokain
SEEDING= Att ge bort sina kläder och dylikt till kändisar i förhoppning om att de ska bli fotograferade med dem.
CAGGABE= Extra kläder som produceras i hemlighet av fabrikägare som använder överblivna tyger från en order och sedan säljs på marknader utan designers kännedom.
FASHION ROAD-KILL = Vem som helst med för mycket solbränna med lösnaglar som tycker att Juicy couture är det enda märke som är värt att bära. Urk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback