Uppdatering

Lite uppdatering. Är dålig på det, men ska försöka bättra mig. Vi drar tillbaka klockan till förra veckan, orkar inte mer än så. Torsdagen förra veckan åkte jag till Stockholm med Bella, vi åkte till Stocholm Horse Show på Solvalla där det var hopptävlingar hela helgen. Torsdagen och fredagen bestod av kallt, blåsigt och regnigt väder, men det spelade inte så stor roll för vi hade det trevligt ändå. Vi steg upp klockan sex och kom hem runt åtta på kvällen. Jag och Bella bodde hos Linda på Kungsholmstorg. Vi kollade filmen Buddy, en norsk rätt schysst rulle faktiskt.

Lördgen började med att vi tog tunnelbanan i stallkläderna för att bege oss mot Solvalla klockan mycket tidigt. Denna dag var vädret soligt och varmt. På eftermiddagen drog jag in mot staden igen, för att möta upp min kära vän Julia. Gjorde ett besök i hennes och Alexandras nya, alldeles egna lägenhet. Kvällen började med trevligt prat och mycket skratt  vid köksbordet om allt möjligt. Då Alexandra kommit hem från jobbet började vi göra oss i ordning för kvällen. Vi disskuterade om vilka ställen som var aktuella för kvällen. Jag hade några vänner som skulle dra till tanto, king kong och sen ace, men vi kunde inte bestämma oss. Debaser lockade mig en hel del, men så var det, det här med åldern och pengar. Eftersom vi alla tre var jäkligt panka, så fick vi välja de billiga alternativen. Så det slutade med att vi köpte oss lite rus på Nivå 22 och sen drog vidare mot Ace där vi stannade tills stället stängde. Då vi kom hem till Julia och Alexandra blev det lite käk, och sen sov jag gott efter att ha varit uppe i 24 timmar, huuu!

Söndagen började med att jag vaknade upp i Julias säng i Tumba, får ett samtal av Bella som befinner sig på tävlingsplatsen. Jag kliver upp, hinner inte göra så mkt mer än att ta på mig en tröja och ett par byxor, säga hejdå och bege mig. Jag släpar med mig min tunga väska som innehåller både ridkläder och "vanliga kläder"  +skor. Går på tunnelbanan och åker mot Solna Centrum, därifrån ska jag ta en buss mot Solvalla. Som visade sig vara rätt problematiskt, vilket jag inte trodde från början. Jag kliver på rätt buss, men chaförren talar om att hans buss inte går mot Solvalla. Jag får vänta i en halvtimme på buss 112 som han föreslagit, då bussen slutligen kommit säger chaffören att han inte åker förbi "något Solvalla". Linda ringer mig och säger att 119 är rätt, alltså den bussen jag tog från början. Får vänta i ytterliggare en halvtimme. Fyfan vad jag var förbannad! Då bussen kommer kliver jag på, går förbi utan att  visa lappen som gått ut, sätter mig ner och bara längtar tills bussen tagit mig dit jag ska. Sen efter tävlingarna på söndagen åker vi hem till Nyköping. Min kropp skrev efter sömn den kvällen, har nog aldrig sovit så gott som den natten!

97025-4197025-40


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback