Sitter med linne i November

Det ar sen fredag eftermiddag jag sitter pa bryggan vid Barcloneta, har utsikt mot berget Montijc dar solen just nu haller pa att ga ner. De for mig exotiska palmerna, det kristallklara vattnet, de vackra byggnader och den varmande solen charmar in mig i ett nystan precis lika mycket som forr. Fick mitt cetrifikat fran skolan i fredags vilket firades senare under kvallen.
 
Forfesten borjade hos Joanna och Sofia sen drog i stort sett hela forfesten till Dansatoria, en klubb som ar i en lyxvilla pa ett berg. Inget intrade dar inte, Nickolas fixar som alltid. Vi var Nicholas, ,Rodde, (tva skona snubbar fran Malmo), jag, sofia, jozzi och linnet. Patrisio dok upp,(han snackar jamt italienska med sin farsa). David dok upp fran ingenstans, blev skitpaff nar han kom med Roz och ganget. Festen holl igang, vi drog vidare med taxin till Nickolas och deras lagenhet och hade efterfest, var nagra till folk men dom minns jag inte namnet pa.  

Lordagen blev en kvall pa Chamrock med gang. Sen efter det drog jag, Gustav och Johan (Tva skona rocksnubbar fran norrland) till en privatfest pa Plaza Real.

Nu ar det mindre an en manad kvar till jul, kanns ratt skumt nar man befinner sig har nere. Sitter i linne i November. Men vi har stallt fram en ljusstake tillsammans med massor av ljus for att bilda nagonslags julstamning. Aven staden har gjort sitt basta med ljusbelysning bland annat langs La Ramla, men aven de ovriga promenadstroken. Vi har det valdigt mysigt om kvallarna. Brukar sitta och dricka gott och sma ata pa var balkong med massor av tanda ljus, sjyssta kuddar och god musik. Aven om det blir riktigt morkt om kvallarna kommer aldrig spanien lyckas fa fram den nostalgiska julstamningen som brukar krypa fram hemma i Sverige.

Jag kommer fira jul i Sverige! Kommer hem over drygt en vecka till julfirande i Are med skidakning, sen tillbaka till varmen igen!

Hasta luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback