Hejhej, hemskt mycket hej

Denna vecka som varit har ägnats i Stlm, istället för att pendla varje morgon så har jag bott i en lägenhet längs Saltsjöbanan. Riktigt jävla skönt! Åkte upp på måndagen, var ledig från jobbet..Tog avsked av kristin och agneta innan dom skulle hem till kyliga Boden! Riktigt härliga tjejer, tack för lånet av lägenheten, det är fan värt!:d  

Veckan förgylldes av fina vänner som lisa, som jag tillägnade den där dagen med som kallas "Alla hjärtans dag". "Alla hjärtans dag" har för mig aldrig existerat som en dag som man firar med sin "gullegull" med presenter, hjärtan och mysig hemmakväll. Jag har suttit på mitt rum med högtalarna på max och deppat över att jag inte haft någon kille till Bonnie Tyler " Total Eclipse of the heart "..HAHA, NEEJ så farlig har det inte varit..Men jag har väl varit den där tjejen som antingen haft sin pojkvän bortrest eller som singeltjejen fått fira den med familj/någon vän. Men int e ja bitter, tvärtom, denna "Alla hjärtans dag" var fin även om jag inte hade någon pojke att gulla med! Nog snackat om "Alla hjärtans dag"...
 
Annars i veckan har jag fikat med julia och alexandra, där vi satt i timmar och snackade om allt bla om det här med föräldrar ställning, egna barn, adoption, inseminering osv. Vilket skrämmer mig! Det kommer ta hundra år innan jag behöver ta ställning till den frågan, om jag ens behöver ta någon ställning! Jag är 20år nu, dvs jag har ungefär 50år kvar att leva, ska jag då slänga bort 50 betydelsefulla, spännande, oförutsägbara år på ett liv som jag inte har något att erbjuda. Noway! I erkännandets blotta jag, visst, jag kan längta till den dagen då jag ska skaffa barn, men det är den tiden, tiden som står långt framför mig! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback