Ålder

Längtan tillbaka, önskan om att få vara liten igen finns i mig. No promlems, inga analyser som kokar över i hjärnkontoret, inga lögner, etc. När man var liten så var det största problemet det minsta och gick över på 2min, tyckte man nåt var fel sa man det till sin kompis "Jag tycker du är dum, jag vill inte leka med dig mer. Du är inte min kompis" Men efter 10min var man kompisar igen, som ingenting hade hänt.

När jag var liten var jag ALLTID glad, när pappa sa att vi skulle städa garaget så var jag den lilla krulltotten som utbrast "JAA, får jag en glass sen" Den enda tiden på dygnet då jag inte var glad, var tidigt på morgonen, då jag skulle till dagis.  Var där både länge och ofta när jag var liten pga att både min mamma och pappa jobbade. Då skrek jag alltid "NÄHHE GASE" (kunde inte säga dagis!?)

Idag är saker och ting både mer komplicerat och annorlunda. Lastas på med allt mer och mer ansvar! Så här bör min framtid se ut inom mina närmaste år: Rest runt om i världen, skaffat mig en utbildning innan jag är 25 samtidigt som jag ska ha fyra års erfarenhet inom mitt yrkesområde och någonstans i allt detta ska jag redan ha MINST  två barn och man. Inte konstigt att människor i vårt samhälle känner sig efter, misslyckade och stressade i sina liv!! 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Du har en trevlig blogg, jag gillar innehållet, bilderna och det var riktigt snyggt med bakgrundsbilden till den enkla layouten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback